Obchvat Břeclavi zrychluje: Nové plány a zahájení stavby v roce 2025

Obchvat Břeclavi se blíží realizaci, ŘSD představilo nové plány. Stavba by měla snížit dopravní zátěž ve městě a zlepšit průmyslovou obslužnost. Očekávané dokončení je v roce 2028 s předpokládanou cenou 2,4 miliardy korun.


Po letech čekání se obchvat Břeclavi zdá být již na dosah ruky, když Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) představilo nejnovější plány. Jedná se o dlouho očekávanou stavbu, která má za cíl snížit dopravní zátěž ve městě a přinést tak obyvatelům výraznou úlevu. V tomto článku se podíváme na to, jaké má nový obchvat přinést změny a jaký je jeho plánovaný průběh.

První zprávy o nutnosti výstavby obchvatu Břeclavi se objevily již v roce 2007, kdy bylo vydáno platné územní rozhodnutí pro výstavbu. Avšak jednání s dotčenými účastníky a některé nesrovnalosti si vyžádaly změnu technického řešení, které je nyní zahrnuto v nových plánech. Starosta Břeclavi, Svatopluk Přílek (ANO), vysvětlil, že město usiluje o co nejrychlejší začátek stavby a podle zástupců ŘSD je inženýrská činnost již ve finální fázi.

Žádost o společné povolení by měla být podána do letošního pololetí a očekává se, že povolení bude vydáno do konce roku. Na podzim by měl začít odložený záchranný archeologický průzkum v trase obchvatu. Skepse mezi místními je značná kvůli dlouhodobým slibům, ale novela zákona o liniových stavbách může urychlit přípravu této téměř devítikilometrové stavby.

Důvodem pro výstavbu obchvatu je zcela zřejmá hustá doprava, která zasahuje městské silnice první třídy a zatěžuje centrum města. V minulosti bylo zaznamenáno desetitisíce aut denně a v létě se situace ještě zhoršuje z důvodu turistické a cyklistické sezóny.

Podle ŘSD by mělo dokončení obchvatu značně ulehčit dopravní situaci ve městě, odvést kamionovou dopravu a také zlepšit přímou obsluhu jihovýchodní průmyslové části Břeclavi. Očekává se, že po jeho zprovoznění dojde ke zklidnění centra města, snížení hluku a znečištění ovzduší. Břeclav je důležitým dopravním uzlem, kde se křižuje dálnice D2 se silnicí I/55 a plány naěšiřují tuto cestu první třídy, která spojuje Zlínský, Jihomoravský a Olomoucký kraj, do čtyř jízdních pruhů.

Podle ideálního scénáře Tomáše Vyhlídala, vedoucího úseku výstavby silnic ŘSD, by měla výběrová soutěž na zhotovitele začít v prvním čtvrtletí roku 2025 a stavbu by měl vítěz soutěže převzít a zahájit na konci pátého roku. To znamená, že řidiči by se mohli po hotové trase projet v roce 2028 a předpokládaná cena bez daně je 2,4 miliardy korun.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Vila Tugendhat

Hlavní zprávy