„Strategické projekty svou složitostí a nákladností překračují rámec jednoho volebního období, je tedy logické, že došlo k jejich revizi. Vyřadili jsme již dokončenou tramvajovou trať na Plotní a rekonstrukci Mendlova náměstí a také investice, které ztratily charakter strategického projektu, což je případ úprav domu na Lomené 48 pro sociální bydlení, Centra řízení projektů nebo Centrálního objektu magistrátních služeb COMS. Nový městský web je již v provozu, nyní se tedy místo něj zaměříme na vznik jednotné webové aplikace,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková a dodala: „Nově jsme zařadili 5 projektů. V oblasti energetiky se jedná o horkovod z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna, o modernizaci zdroje Brno-sever pro soustavu zásobování tepelnou energií a o připojení Bohunic a Starého Lískovce na horkovod Staré Brno. Pokračovat má rozšiřování sítě nabíjecích stanic a plánujeme vybudování sekundárního kolektoru Česká–Středova.“
Uvolněný zastupitel pro strategický rozvoj, metropolitní spolupráci a integrované územní investice Martin Příborský doplnil další informace: „Řízení strategických projektů je klíčovou aktivitou, která má významný dopad na realizaci dlouhodobé strategie #brno2050. Rada proto schválila i změny v interním reportingu. Ty se týkají jednak finančních atributů, tedy zajištění financování nebo čerpání rozpočtu, a jednak komunikace, aby bylo možné udržovat aktuální webové stránky cobude.brno.cz, které slouží veřejnosti jako hlavní informační zdroj o vývoji jednotlivých projektů.“
Kritéria pro zařazení mezi strategické projekty
strategický projekt je takový projekt, jehož rozsah a dopady mají pro město zásadní význam
strategický projekt musí být v souladu s hlavním strategickým dokumentem města (strategie #brno2050), případně i s odvětvovým dokumentem města (pokud aktuálně existuje)
strategický projekt splňuje alespoň 2 z následujících 4 kritérií:
celkové očekávané náklady projektu hrazené z úrovně města a městských společností jsou vyšší než 250 milionů Kč,
celkový očekávaný počet uživatelů výstupů projektu přesahuje 200 tisíc osob ročně,
projekt se týká území či agendy tří a více městských částí,
projekt je zasazen do strategické lokality/oblasti města.
Samotné rozhodnutí o zařazení mezi strategické projekty je v gesci Rady města Brna.
Aktualizovaný seznam strategických projektů města Brna
1) Revitalizace Holaseckých jezer
2) Vybudování parkovišť P+R včetně dopadů rezidentního parkování
3) Prodloužení tramvajové trati z Osové ke Kampusu MU v Bohunicích
4) Lanová dráha Pisárky–Kampus a modernizace vozovny Pisárky (III. etapa) – vratná tramvajová smyčka
5) Znovuzprovoznění TT Stránská skála – Líšeň, Holzova
6) Dopravní obslužnost sídliště Lesná
7) Vypořádání majetkoprávních sporů fotbalového stadionu Za Lužánkami, včetně zkapacitnění ulic Sportovní a Dobrovského
8) Bytová výstavba v lokalitě Kamenný vrch II
9) Jednotná webová aplikace města Brna
10) Železniční uzel Brno
11) Sociálně-zdravotní komplex Červený kopec
12) Atletická hala
13) Multifunkční hala
14) Chytrá čtvrť Špitálka
15) Telematika
16) Přechod z parovodů na horkovody
17) Nová čtvrť Trnitá
18) Brněnská třída
19) Vodojemy na Žlutém kopci včetně dopravního řešení
20) Terminál IDS Starý Lískovec – IA. etapa
21) Areál sociálních služeb a bydlení Kociánka
22) Realizace protipovodňových opatření na území města Brna
23) Prodloužení tramvajové trati Bystrc-Kamechy
24) VMO
25) Janáčkovo kulturní centrum
26) Kreativní centrum Brno
27) Revitalizace Staré Ponávky
28) Sportovně-rekreační oblast Pisárky – lokalita „Za Anthroposem“
29) Vodácký kanál
30) Stavba 25metrového bazénu MPS Lužánky
31) Výstavba velodromu
32) Rozvoj sportovního areálu na ulici Vodova
33) Dostavba kanalizace v Brně II
34) Odpadové hospodářství II
35) Brněnské centrum pro materiálové využívání odpadů
36) Dopravní obslužnost brněnské přehrady
37) Tepelný napaječ Dukovany Brno
38) Modernizace zdroje „Brno-sever“ pro soustavu zásobování tepelnou energií města Brna
39) Připojení Bohunic a St. Lískovce na horkovod Staré Brno
40) Síť nabíjecích stanic pro Brno
41) Stavba sekundárního kolektoru Česká–Středova