Městský projekt přivedl k bikesharingu skoro 10 tisíc nových uživatelů

Pilotní projekt na podporu sdílených kol, který trval od 11. dubna do 30. září, zná své výsledky. Celkem se uskutečnilo více než 102 tisíc jízd s průměrnou délkou 16 minut – a nejčastějším cílem byly Lužánky.


Město Brno od dubna dotovalo dvě jízdy s délkou maximálně 30 minut na sdíleném kole denně. Tato služba byla ukončena k 30. září z důvodu vyčerpání vyčleněných dvou milionů korun na tento projekt.

Využití sdílených kol kopíruje běžné křivky dopravního chování. Lidé na ně nasedali především ráno a poté v odpoledních a večerních hodinách, kdy počet výpůjček dosahoval maxima. Více se jezdilo v pracovní dny, špička pak připadla na středu.

Nejčastěji cyklisté mířili k parku Lužánky – kde najdete také jedno z prvních virtuálních parkovacích míst. Ráno se zase dopravovali více do velkých kancelářských center, jako je Vlněna či Zbrojovka. Délka jedné cesty se pohybovala okolo 16 minut a nejpopulárnější byla sdílená kola v létě. Celkově nejvytíženějším měsícem byl srpen.

Následně se pomocí dotazníku od 700 uživatelů zjišťovaly silné a slabé stránky projektu a také jejich osobní motivace při využívání bikesharingu. Polovina respondentů jezdila na sdílených kolech i před zahájením městské podpory a hodlá tento způsob dopravy užívat i nadále. Druhá polovina začala s bikesharingem díky zmíněné dotaci. U téměř 50 % jízd posloužila sdílená kola jako náhrada za městskou hromadnou dopravu.

Ukázalo se také, že je nutné zlepšovat bezpečnou infrastrukturu pro cyklisty, což byl nejhůře hodnocený faktor a zároveň bariéra ochoty používat sdílená kola častěji. Cenný je také seznam tipů s návrhy, kde by mělo být možné bicykly odkládat.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 03.11.2022 08:52




0 +
 
Vila Tugendhat

Hlavní zprávy