Rekonstrukce dálnice D1 pokročila o další důležitý krok. Během víkendu, stavební firma za pomoci těžkých strojů úspěšně snesla a následně rozdrtila třináct nosníků o hmotnosti dosahující třiceti tun. Tento krok představuje významný pokrok v rozšíření dálnice, která má již dlouhodobě problém se zvýšenou dopravní zátěží.
Hlavní stavbyvedoucí Jan Dokoupil ze společnosti MI Roads informoval, že materiál ze zbouraného mostu, tedy betonový recyklát, bude následně předrtůme a znovu využit v násypu zemního tělesa. Díky tomu dojde k úspoře zdrojů a zároveň k efektivnějšímu průběhu celé stavby.
Ulice Havránkova a Křižíkova byly kvůli pracím zcela uzavřeny, neboť se nacházejí přímo pod dálnicí. Částečná omezení platila rovněž na železnici, kde provoz probíhal pouze po jedné koleji, neboť koridor prochází pod dálnicí D1. „Jde o poslední demoliční práce v jízdním pruhu ve směru na Prahu,“ doplnil Dokoupil.
Od loňského léta je jízdní pruh ve směru na Prahu uzavřený ve zhruba dvoukilometrovém a velmi vytíženém úseku mezi křižovatkami s dálnicí D2 a silnicí I/52 ve směru na Vídeň. Ministr obhajoval stavbaře, že se na rozšíření D1 u Brna pracuje i o svátcích a v noci, aby celý projekt byl co nejdříve hotový pro veřejnost.
Letos se plánuje zahájit finální rozšíření levého jízdního pruhu ve směru na Prahu a převést na něj provoz, opět v režimu 2+2. Následně se přistoupí k demolici pravé poloviny mostní estakády, a rekonstrukce dálnice směrem na Ostravu se dokončí v roce 2025. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, Jan Rýdl, přiblížil harmonogram prací a uvedl, že předpoklad uvedení stavby do provozu, tedy v celé šíři šesti pruhů, je v červnu pátého roku.
Tato rekonstrukce dálnice D1 je klíčová pro zlepšení dopravní infrastruktury v České republice. Její úspěšné dokončení přinese vyšší kapacitu dálnice, což sníží dopravní zácpy a zkrátí dobu cestování mezi jednotlivými městy. Díky využití recyklace materiálů a práce i o svátcích a v noci dokážou stavbaři snížit náklady a urychlit celý proces, což bezesporu přinese řadu ekonomických i životních přínosů pro obyvatele a řidiče v regionu.