Podvody s kurýrními službami neustávají

HODONÍNSKO: Podvedený muž málem přišel o milion.


Podvedených lidí, kteří se obracejí na policisty, stále neubývá. Mnoho těchto případů má až podezřele se opakující a stejný scénář. Podívejme se spolu, jak podvodníci napsali scénář k nedávnému případu: Prodávající (později podvedený) hodlá prodat nějakou svoji věc, kterou nabídne k prodeji na internetovém inzertním portálu. Poměrně za krátkou dobu se objeví první zájemce (v našem případu je to podvodník), který o nabízené zboží projeví zájem a chce jej koupit. Kupující (rozumějme podvodník) nemůže zboží vyzvednout osobně, a proto nabídne dopravu přes kurýra s tím, že peníze zašle na bankovní účet prodejce. Prodávající na tuto nabídku přistoupí, a kupujícímu na jeho žádost zašle číslo svého bankovního účtu, své telefonní číslo a email. Na uvedený email za malou chvíli dorazí zpráva s odkazem na kurýrní službu. Tady POZOR. V našich případech jde o podvržené stránky, které se velmi podobají skutečným webovým stránkám známé kurýrní služby. Prodávající se bohužel nechal oklamat a po rozkliknutí (falešného) odkazu nejprve komunikoval s (falešnou) podporou o bezpečnosti. Všechno se mu zdálo důvěryhodné. Na stránkách (falešné) kurýrní služby vypsal všechny údaje ke své platební kartě včetně CVC kódu, dále se přes odkaz přihlásil do svého internetového bankovnictví. VELKÁ CHYBA. Poté se držel instrukcí, které mu byly zasílány prostřednictvím chatu (falešné) podpory. Byl upozorněn, že mu budou volat z banky a budou mu sdělovat kódy, které má vepisovat do podvrženého formuláře. Při hovoru s (falešným) bankéřem tak skutečně učinil, a poté byl odhlášen ze svého internetového bankovnictví. To se mu zdálo divné, a proto kontaktoval operátora ve své skutečné bance s dotazem na podezřelé okolnosti. Spolu pak zjistili, že jeho bankovní účet byl napaden a neznámý útočník si jeho jménem zřídil milionový úvěr, který hodlal z účtu odčerpat. Jen včasným zásahem k tomu nedošlo a peníze byly uchráněny. Doporučení jak těmto případům předcházet a nenechat se oklamat: Do internetového bankovnictví se přihlašujte pouze na originálních webových stránkách banky, a stejně tak kontrolujte i další webové stránky, které se tváří jako oficiální a chtějí po vás vaše soukromé údaje. Nesdělujte nikomu přístupová hesla ani údaje z platební karty, ani člověku, který se v telefonu vydává za zaměstnance banky. Ti skuteční nikdy po vás tyto údaje po telefonu nechtějí. Čtěte pozorně text autorizačních SMS zpráv. Neinstalujte si do počítače žádné neznámé programy, hlavně NE program pro vzdálený přístup neznámých osob. Pokud očekáváte příchozí platbu, sdělte pouze číslo svého účtu, příchozí platby se nepotvrzují žádným autorizačním klíčem a odesílatel peněz nepotřebuje znát údaje o vaší platební kartě. por. Bc. Petr Zámečník, 23. 11. 2022



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 23.11.2022 11:20



0 +
 
Vila Tugendhat

Hlavní zprávy